Dag 19: Grand Junction - Cortez - Reisverslag uit Cortez, Verenigde Staten van Ed en Nel Kip - WaarBenJij.nu Dag 19: Grand Junction - Cortez - Reisverslag uit Cortez, Verenigde Staten van Ed en Nel Kip - WaarBenJij.nu

Dag 19: Grand Junction - Cortez

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Ed en Nel

28 Juni 2012 | Verenigde Staten, Cortez

Vanochtend zijn we na een potje pool vertrokken richting Cortez, Colorado. Dit ligt vlakbij Mesa Verde National Park, waar wij morgen heen gaan. De rit was lang omdat we door de bergen heen moesten en we weer flink moesten klimmen en dalen. Onderweg zagen we al donkere wolken boven de bergen hangen en deze zijn flink losgebarsten. We hebben de eerste regen van onze vakantie ook gehad. Het regende erg hard en tevens was er wat onweer. Op de top van de berg (ongeveer op 3200 meter) hebben we de camper langs de weg gezet en even gegeten. Je merkt aan diverse flessen dat je op hoogte bent omdat bij het openen de spullen eruit spuiten.

Na de lunch hadden we nog 2 uur te gaan. Gelukkig klaarde het weer na de bergen weer op en kwam de zon er al weer doorheen. De bergen na de top waren erg mooi met rood gesteente. Ook zag je her en der nog wat houten mijnwerkergebouwen staan en dit gaf een leuke sfeer. Toen we bijna bij de camping aan kwamen, was er ineens een flink knal tegen de camper. Na nog wat veertjes te zien vliegen, bleek dat we een duif geraakt hadden. Dat beest was waarschijnlijk de weg kwijt want anders mis je zo’n groot obstakel wel!

Op de camping hebben we nog wat gezwommen na de lange rit. Het is hier weer erg warm. ’s Avonds hebben we spaghetti gegeten en nog wat gekaart.

Foto’s:

• 29 Juni 2012 - 08:01

Mam En Syl:

Hoi kippies,
    Het weer in Nederland wordt iets beter, alleen erg benauwd. Gisteren zijn mam en ik bij Ma Kip geweest, ze was erg gezellig en hebben zelfs nog gelachen. Met Pa Kip gaat ook alles goed, hij volgt jullie ook via de verslagen. Vandaag komt de zus van Ma Kip uit Elspeet op bezoek. Hier gaat alles prima ook met Mam. Nog heel veel plezier en een dikke kus van ons.

• 29 Juni 2012 - 17:11

Fabian:

Hey Kippies,

Leuke verslagen hoor! Lekker temperatuurtje daar zie ik al. Geniet er nog maar even lekker van. Hier in Nederland begin je ook te merken dat het zomer is.

Groetjes,
    Fabian

• 29 Juni 2012 - 18:55

Eric En Annemiek:

Hallo luitjes,

Wij zijn net terug uit een zonnig Turkije en lezen jullie belevenissen weer, dat is toch iedere keer weer geweldig hoor wat jullie allemaal meemaken zeg!! Het is haast niet te bevatten. De foto's zijn ook weer schitterend.
    Genieten jullie maar lekker, groetjes Eric en Annemiek