Dag 23: Gunnison - Central City - Reisverslag uit Central City, Verenigde Staten van Ed en Nel Kip - WaarBenJij.nu Dag 23: Gunnison - Central City - Reisverslag uit Central City, Verenigde Staten van Ed en Nel Kip - WaarBenJij.nu

Dag 23: Gunnison - Central City

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Ed en Nel

02 Juli 2012 | Verenigde Staten, Central City

Vandaag hebben we het rustig aan gedaan, na de drukke dag van gisteren. ’s Ochtends hadden we een aparte ervaring met wakker worden. We hoorden het geluid van een straalmotor toen we in ons bed lagen. Toen we de luxaflex omhoog deden, zagen we allemaal luchtballonnen over onze kamper gaan! De camping lag naast een klein vliegveld en was vandaag opstartplaats voor luchtballonnen. Tijdens het ontbijt gingen de laatste luchtballonnen over en na het ontbijt zijn we vertrokken richting Leadville.

De rit ging weer door enkele bergen van bijna 4.000 meter! En na ongeveer twee uur kwamen we aan in Leadville. Het stadje lag op zo’n 3.300 meter en bestond uit weinig anders dan een straatje met restaurants en cafés. Omdat er in het stadje weinig te doen was en het nog vroeg was, zijn we door gereden richting Denver. We kwamen uit aan het westen van Denver bij een KOA camping in Central City. Dit is waarschijnlijk een van de hoogste campings waar we zijn verbleven op 3.000 meter. De plek heeft een mooi uitzicht op het stadje.

Later in de middag begon het te regenen en onweren. ’s Avonds hebben we hamburgers gegeten in de camper en hebben we nog wat gekaart en tv gekeken in de camper.

Foto’s: