Dag 18: Vernal - Grand Junction - Reisverslag uit Grand Junction, Verenigde Staten van Ed en Nel Kip - WaarBenJij.nu Dag 18: Vernal - Grand Junction - Reisverslag uit Grand Junction, Verenigde Staten van Ed en Nel Kip - WaarBenJij.nu

Dag 18: Vernal - Grand Junction

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Ed en Nel

27 Juni 2012 | Verenigde Staten, Grand Junction

Vanochtend zijn we bijtijds vertrokken uit Vernal. Eerst zijn we naar het Dinosaur National Monument geweest, welke om de hoek bij Vernal ligt. Toen we hier aankwamen bij het bezoekerscentrum werden we in een kar naar de Quarry gebracht. Dit is een grote hal om een rots met allemaal fossielen van dinosaurussen. Het zou zelfs om 400 dinosaurusfossielen gaan! De rots was vroeger een rivierbed waarin het water overging naar een rustigere rivier en hierin zijn allemaal grote dinosaurusfossielen achtergebleven. Toen we binnenkwamen vielen onze monden open. Zo veel fossielen, echt ongelofelijk! Na een korte intro van een ranger zijn we langs de muur gelopen. De ranger vertelde ook dat het bijna zo was dat de rots niet behouden was gebleven en dat de fossielen naar de hoogste bieders zouden zijn gegaan. Gelukkig is dat niet gebeurd. Op de beneden verdieping stonden ook nog een aantal botten van dinosaurussen opgesteld. Het was erg leuk om te zien en om even aan de botten te voelen.

Later zijn we doorgereden naar het plaatsje Dinosaur (wat helemaal niets voorstelde) en om een mooie route te rijden in het Dinosaur National Monument. De route gaf een prachtig uitzicht op de valleien en op de bergen. Onderweg was het erg rustig, in een uur zijn we op deze plek maar 5 auto’s tegen gekomen. Dit was wel een van de rustigste stukken waar we op hebben gereden. Nadat we even langs de weg in de camper hadden gegeten, zijn we richting Grand Junction vertrokken.

De rit naar Grand Junction was erg saai. Het was erg rustig onderweg, weinig te zien qua landschap en een sterk stijgende en dalende tweebaansweg. Na een paar momenten om de benen te strekken, kwamen we eindelijk aan in Grand Junction. Dit is een vrij grote plaats. Wij zijn direct naar de Walmart gegaan om even wat eten in te slaan. Daarna zijn we richting de camping vertrokken. De camping ligt naast een rustige snelweg, is erg mooi en schoon en van allerlei extra’s voorzien (game room, zwembad).

Foto’s (eerste 3 foto's zijn van dag 17):