Dag 21: Cortez - Gunnison - Reisverslag uit Gunnison, Verenigde Staten van Ed en Nel Kip - WaarBenJij.nu Dag 21: Cortez - Gunnison - Reisverslag uit Gunnison, Verenigde Staten van Ed en Nel Kip - WaarBenJij.nu

Dag 21: Cortez - Gunnison

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Ed en Nel

30 Juni 2012 | Verenigde Staten, Gunnison

Vanochtend zijn we vertrokken richting Black Canyon of the Gunnison National Park. De rit ging weer door de bergen en we moesten flink klimmen. Na zo’n 3 uur te hebben gereden, kwamen we aan bij het national park. Het park was vrij klein en we zijn er even doorheen gereden. De canyon was mooi en onderin zag je een rivier stromen maar als je de Grand Canyon hebt gezien, valt dit toch een beetje in het niets. Het was wel aparte te zien dat dit weer een heel andere kleur heeft dan we tot nu toe hebben gezien. Nadat we wat hadden rondgelopen en gefotografeerd, zijn we verder gereden richting de camping.

We staan nu vlakbij Gunnison op een grote camping (totaal 660 plekken). De camping ligt tussen een aantal meren in en veel mensen hebben hier dan ook een trailer met boot bij zich. Bij het inchecken kwam er een vrouw op een wielrenfiets naar ons toe. Ze vroeg of ze een rit naar Montrose kon krijgen. Hier kwamen we net vandaan. Ze had het helemaal gehad en geen zin om terug te gaan dus ze was op zoek naar een taxi. Ze ging nog bellen naar taxi bedrijven maar later zagen we haar lopen en had ze waarschijnlijk toch een huisje gehuurd.

’s Avonds hebben we gebarbequed en een nieuwe route uitgestippeld voor de laatste dagen. Er zijn erge bosbranden in Colorado Springs, waar wij ook nog heen wilden. Er zijn in Colorado Springs al 36.000 mensen geëvacueerd en het wordt afgeraden om die richting op te gaan. Dus hebben wij onze route aangepast.

Foto’s:

• 01 Juli 2012 - 08:39

Annemiek:

Wat een mooie foto's weer, en een leuk verslag erbij. Ook best wel eng met die bosbranden, goed dat jullie de route hebben aangepast.

Liefs, Annemiek

• 01 Juli 2012 - 11:07

Fred En Loes:

Hallo Kippen.

Zondag 1 juli

Nog even een groet van uit Haarlem
    Wat zijn jullie verslagen Leuk om te lezen.
    En de prachtige fotos werkelijk mooi .
    Ed wil je de duiven laten leven.
    en niet meer op jacht gaan.
    Groetjes Fred en Loes

• 01 Juli 2012 - 11:09

Kees En Hermien, Jan:

We hoorden van ome lou van jullie trip en hebben dus wat foto's gekeken.
    Ziet er allemaal prachtig uit daar
    Veel plezier nog de laatste dagen

• 01 Juli 2012 - 15:39

Erica En Nico-Jan:

Geniet nog maar heerlijk van jullie laatste week. En die bosbranden zijn inderdaad heel erg . Die beelden op de tv waren niet mis. Hou het maar goed in de gaten. Veel plezier nog!

groetjes van de Muskies