Dag 22: Gunnison - Reisverslag uit Gunnison, Verenigde Staten van Ed en Nel Kip - WaarBenJij.nu Dag 22: Gunnison - Reisverslag uit Gunnison, Verenigde Staten van Ed en Nel Kip - WaarBenJij.nu

Dag 22: Gunnison

Door: André en Ed

Blijf op de hoogte en volg Ed en Nel

01 Juli 2012 | Verenigde Staten, Gunnison

Vandaag zijn we vertrokken richting Gunnison. Ed en Niels zijn gaan raften op de Upper Taylor River. De tocht over het wilde water duurde twee uur. Het was een “fast, class III action with past paddling action” tour. Hierbij de ervaring van Ed: De tocht ging over snel water met krappe bochten en werd begeleid door Kerry. Voor de tocht begon kregen we op zijn Amerikaans de instructies om maar geen claims te kunnen indienen als er wat fout gaat. De rivier was minder wild dan in het voorjaar, maar toch was hij wild genoeg. Op commando moesten we peddelen en hierdoor konden we tussen de rotsen door manoeuvreren. Na 1 uurtje raften was er een rustpauze en kon je nog even een duik nemen in de koude rivier (ca 7 gr). Niels was zo moedig om dit te doen en hij moest zich eigen rugwaarts laten vallen in de rivier en dan omdraaien en meteen beginnen te zwemmen. Door de stroming werd hij om de rots heen geleid en aan de andere kant werd hij door Kerry uit de stroming gepikt. Voor mij was het te koud en heb alleen gekeken. Hierna hebben we de tocht vervolgd en zijn Niels en ik als voorpeddelaars gaan fungeren. Niels ging hierna nog even “Bull riden” (voor op de punt van de raft en je d.m.v. een touw in evenwicht houden) over een ruig deel van de rivier. Na dit goed te hebben volbracht en nog enkele botsingen met rotsen te hebben gehad kwam de tocht tot een eind. Het was een geweldige ervaring die zeker voor herhaling vatbaar is. Nadat we weer droge kleren aan hadden getrokken, hebben we de foto’s die tussendoor waren gemaakt bekeken en gekocht als aandenken van deze sensationele tocht.

Tijdens de rafttocht van Ed en Niels ben ik met moeders boodschappen gaan doen bij de Walmart. Later hebben wij ze weer opgepikt bij het raft center en zijn we naar de camping in Gunnison vertrokken. Morgen op naar Leadville, op weg naar onze eindbestemming Denver.

Foto's:

• 02 Juli 2012 - 09:41

Fabian:

Hey Kippen,

Klinkt weer hartstikke leuk. Zal wel flink koud zijn geweest, dat water. Hier alles in Nederland ook z'n gangetje en ik heb eindelijk vakantie. :)

Geniet daar nog maar even, ook van het mooie weer.

Groetjes,
    Fabian

• 02 Juli 2012 - 16:16

Wally:

ik heb nog veel te lezen.ik wist niet eerder dat jullie weer naar america waren. de eerste reis van jullie heb ik ook gevolgd.veel plezier nog de laatste paar dagen.groetjes bert en wally

• 02 Juli 2012 - 18:32

Mar:

Nou ik weet t niet hoor jongens...maar een motorhelm staat toch wat leuker!
    Maar wat een avontuur weer zeg, geweldig! Dat is wel even wat anders dan de Drome in France!!!! Nog heel veel plezier daar de laatste dagen.
    Knuffel,
    Mar xxx

• 05 Juli 2012 - 20:07

Erica En Nico-Jan:

Wauw wat een geweldig fotoos zo in het wilde water. Helemaal te gek!

• 05 Juli 2012 - 20:09

Erica En Nico-Jan:

Wauw wat een geweldige fotoos zo in het wilde water. He-le-maal te gek!