Dag 17: Provo - Vernal - Reisverslag uit Provo, Verenigde Staten van Ed en Nel Kip - WaarBenJij.nu Dag 17: Provo - Vernal - Reisverslag uit Provo, Verenigde Staten van Ed en Nel Kip - WaarBenJij.nu

Dag 17: Provo - Vernal

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Ed en Nel

26 Juni 2012 | Verenigde Staten, Provo

Vanochtend zijn we na het ontbijt vertrokken richting Vernal, Utah. De rit bracht ons tussen de bergen bij Salt Lake City door naar het oosten. Het was in het begin erg stijgen en dalen tussen een bosrijk gebied. Achter de bergen waren een aantal mooie meren waar ook strandjes waren en speedboten en waterscooters vaarden. Later veranderde het landschap van groen naar meer dor gebied. Onderweg zagen we ook nog een rookwolk waar waarschijnlijk een bosbrand woedde. Wij zagen alleen de rookwolken maar geen vlammen. Tevens hadden we onderweg veel last van wegwerkzaamheden. Wat opvalt, is dat er voor de wegwerkzaamheden diverse borden staan aangegeven dat er wordt gewerkt maar er staat ook altijd een persoon met een bord in zijn handen om mensen nogmaals te waarschuwen voor de werkzaamheden. Safety First!

Na een rit van 4 uur kwamen we aan in Vernal. Vernal is het begin van het dinosaurusgebied. Hier zijn veel musea met beelden van dinosaurussen en fossielen van dinosaurussen. We reden langs een museum waarbij buiten verschillende beelden van dinosaurussen stonden. Erg grappig om te zien hoe immens groot deze beesten waren en hoe deze eruit hebben gezien.

’s Middags hebben wij heerlijk in het zwembad gedobberd en lekker in de zon gelegen. ’s Avonds zijn we het stadje in geweest en hebben we heerlijk gegeten. Ze hadden in het restaurant ook scones. Dit was gefrituurd brood welke je met boter en honing moest eten. Het leken net oliebollen alleen zijn die van ons in NL veeeel lekkerder.

Foto’s komen morgen, verbinding hier is erg langzaam.