Dag 15: Twin Falls - Provo - Reisverslag uit Provo, Verenigde Staten van Ed en Nel Kip - WaarBenJij.nu Dag 15: Twin Falls - Provo - Reisverslag uit Provo, Verenigde Staten van Ed en Nel Kip - WaarBenJij.nu

Dag 15: Twin Falls - Provo

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Ed en Nel

24 Juni 2012 | Verenigde Staten, Provo

Allereerst: gefeliciteerd opa en Sylvia!
Ten tweede even een reactie op jullie eerdere reacties. Balen dat het weer in NL zo slecht is, waar wij nu zijn (Provo) is het nog boven de 30 graden om 21:00! De airco gaat dus lekker aan voor het slapen gaan. ;)
@Pat&Mel: geen saté hiero! Dus die maar halen als ik terug ben! Zoek alvast maar een vd Valk uit. ;)
@Geertje: Geen ZZ Top bandleden gezien, wel genoeg rednecks die er op lijken!

Vanochtend zijn we vertrokken richting de Bonneville zoutvlaktes. Dit ligt in Nevada en dat merkte je ook nadat we de staatsgrens waren overgegaan vanuit Idaho. Allereerst gaat de klok daar nog een uur terug maar waaraan je het meer merkt zijn alle casino’s die je overal tegenkomt. Zelfs in een stadje met ongeveer 5000 inwoners stonden een aantal casino’s, maarja wat wil je als de naam van de stad Jackpot is. Dat trekt natuurlijk mensen! Wij lieten de casino’s aan ons voorbij gaan, daarvoor ga ik nog wel een keer terug naar Vegas! ;)

Later kwamen we bij de Bonneville Salt Flats aan. Dit ligt vlakbij het stadje Wendover. Hier waren wij van plan om te overnachten omdat we al drie uur hadden gereden vanaf Twin Falls. Wendover bestaat echter alleen uit een paar casino’s, hotels, fastfoodketens en tankstations. En omdat het nog vroeg was besloten we om door te gaan. De Bonneville Salt Flats staan bekend om de pogingen om hoge snelheden op land te verbreken. De zoutvlakte is een goede vlakke ondergrond en dat merkte we ook toen we daar aankwamen. Het is een lang recht stuk, zo ver je kunt kijken, en de ondergrond is kneppelhard. Het witte zout weerkaatste de zon en het brandde in de ogen dat je er zonder zonnebril amper kon kijken. De auto’s (vooral de banden) die van de vlakte afkwamen waren helemaal wit en zaten onder het zout. Daarom hebben we de camper maar niet getest op topsnelheid. Verder viel er bij Bonneville weinig te zien behalve een paar toeristen. Vanwege de harde wind waren er geen snelheidspogingen en vertrokken we richting Salt Lake City.

De harde wind zorgde er voor dat we tijdens het rijden het stuur bijna een kwart gedraaid moesten houden op een rechte weg! Het was echt onvoorstelbaar. Gelukkig hebben we het heelhuids gered en een camping opgezocht in Provo (iets onder Salt Lake City). ’s Avonds hebben we bij Wendy’s (het eten wordt pas gemaakt nadat je besteld) gegeten omdat er niets anders in de buurt was.

Foto’s:

• 25 Juni 2012 - 13:43

Truus,Paul En Gerda:

Salt lake kwam me bekend voor ivm de snelheids records die er gebroken worden, wel gaaf om er een keer een kijkje te nemen, jammer van die harde wind natuurlijk !!

Gerda en Ik ( Paul ) zitten even bij Truus op de koffie, dat krijg je als met pensioen ben, dus Truus kwam meteen met de laptop aan. Ze vindt het geweldig jullie te kunnen volgen.
    Truus is te vejaren geweest bij Sil, is 44 geworden !!!
    In Krommenie alles oké, en have a nice trip in the USA.

Gerda en haar zusje Truus,

Groetjes, Paul.