Dag 13 Arco - Twin Falls - Reisverslag uit Twin Falls, Verenigde Staten van Ed en Nel Kip - WaarBenJij.nu Dag 13 Arco - Twin Falls - Reisverslag uit Twin Falls, Verenigde Staten van Ed en Nel Kip - WaarBenJij.nu

Dag 13 Arco - Twin Falls

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Ed en Nel

22 Juni 2012 | Verenigde Staten, Twin Falls

Vanochtend zijn we vertrokken richting Twin Falls, Idaho. De route bracht ons door Craters of the Moon National Park. Dit bestaat grotendeels uit uitgeharde lava en het lijkt hierdoor het een maanlandschap maar dan donker. De laatste uitbarsting van lava is 2000 jaar geleden geweest. Het landschap ziet er heel apart uit en het is heel apart dat de lava maar op een heel beperkt gebied te zien is. Het park is namelijk zo’n 50 vierkante kilometer en daarna valt er niets meer te zien. Je bent dus redelijk snel door het park heen.

In het park hebben we een aantal paden belopen en was goed te zien dat de lava heel breekbaar was. Dit stond meerdere malen aangegeven op borden en waar mensen van de paden waren afgeweken was goed te zien dat de lava was afgebrokkeld. Later was er ook een berg waarop Niels en ik zijn geklommen. Het was heel vreemd maar het leek een paar keer of je op de top was maar dan nog was er een klein bultje bovenop. Het uitzicht bovenop was fantastisch! Je keek ver en kon het hele park goed zien. Bovenop merkte je ook goed hoe hard het waaide want je kon elkaar amper verstaan als je een paar meter van elkaar af stond.

Na de lunch heb ik gereden en zijn we verder gegaan richting Twin Falls. De rit was niet bijzonder. Op het land werd voornamelijk graan verbouwd en onderweg zijn we een handjevol auto’s tegen gekomen. Twin Falls heeft een mooie waterval welke wij morgen gaan opzoeken en waarschijnlijk gaan we ook nog even wat boodschappen doen.

Foto's:

• 23 Juni 2012 - 15:50

Fred En Loes:

Hallo luitjes,

Hier een berichtje uit Haarlem.

We hebben jullie verslagen gelezen en genieten op die manier ook mee van jullie reis.
    Wel even wat anders daar met die enorme ruimte.
    Blijf genieten!!

Groetjes, Loes en Fred.

• 26 Juni 2012 - 18:20

Erica En Nico-Jan:

Whahahahahaaaa...die foto dat niels in de lucht springt is echt super!