Dag 7: Mount Rushmore - Devils Tower - Reisverslag uit Devils Tower, Verenigde Staten van Ed en Nel Kip - WaarBenJij.nu Dag 7: Mount Rushmore - Devils Tower - Reisverslag uit Devils Tower, Verenigde Staten van Ed en Nel Kip - WaarBenJij.nu

Dag 7: Mount Rushmore - Devils Tower

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Ed en Nel

16 Juni 2012 | Verenigde Staten, Devils Tower

Gisteren hadden we een rustdag waarbij we lekker in het zonnetje hebben gezeten en het thuisfront even hebben gebeld. Helaas sloeg het weer aan het eind van de middag om en hadden we flinke regen en onweer. ’s Avonds hebben we nog even een kaartje gelegd en op tijd naar bed gegaan.

Vanmorgen zijn we vertrokken naar Devils Tower. We zijn binnendoor gereden via Deadwood, Sturgis, Spearfish en naar Devils Tower. Sturgis is een klein stadje waar er 1 week in het jaar een rally wordt gehouden en er zo’n 100.000 motoren op af komen. Helaas was er nu niets te beleven, we zijn hier even doorheen gereden en weer snel vertrokken. In Spearfish zijn we even bij de Wal-Mart boodschappen wezen doen. Vanaf de lunch heeft Niels nog een stuk gereden naar Devils Tower. Het was zijn eerste keer in de grote camper en gelukkig is alles heel gebleven. Gelukkig gaat de camper niet zo hard anders had hij vast weer wat bekeuringen gescoord! ;)

Devils Tower doemt uit het niets op. Het is een groot stuk rots welke uit de grond is gekomen. 50 miljoen jaar geleden is hier magma onder de aarde omhoog gekomen en is dit afgekoeld. Tijdens het afkoelen is het gespleten in pilaren. Door erosie van de om Devils Tower gelegen grond kwam Devils Tower tevoorschijn. De Tower is ongeveer 260 meter hoog. De Indianen legende vertelt het verhaal van het ontstaan echter anders. De legende gaat dat een beer de rots met zijn klauwen wilde tegenhouden en dat daarom de strepen op de rots staan. Na de informatie van het bezoekerscentrum zijn we een rondje om de Tower heen gelopen. Onderweg kwamen we een aantal klimmers tegen welke de Tower hadden beklommen. Ze vertelde dat je veel ervaring moest hebben. Dat bleek ook wel want zij waren bebloed en zaten zelfs helemaal onder de sneden en schrammen! Wij hielden het daarom maar bij gewoon lopen. Onderweg hebben we nog wat foto’s gemaakt en zijn we daarna naar een camping vlak naast de Tower gegaan. Hier hebben wij nog even lekker gezwommen en gebarbecued. Morgen weer een lange rit voor de boeg richting Cody (op weg naar Yellowstone National Park).

Foto's:

• 17 Juni 2012 - 09:41

Annemiek En Eric:

Wat beleven jullie veel, geweldig!! En dan die mooie foto's, super hoor!
    En een rustdagje tussendoor is ook wel even lekker.
    We kijken weer uit naar het volgende verslag. Dat is zo leuk om te lezen en jullie op deze manier te volgen.
    Groetjes van ons.

• 17 Juni 2012 - 12:36

Paul En Gerda:

Hallo Luitjes,

Stoer hoor Niels achter het stuur!!!

Blijf genieten, groetjes

• 18 Juni 2012 - 09:27

Ton De Roo:

hallo Kippen

Wat een mooi reisverslag elke dag.
    Geniet van de vacantie in de USA.
    groeten van Ton

• 18 Juni 2012 - 14:21

Mar:

Hoi allemaal,
    Wat een fantastische reis alweer tot nu toe zeg! Ik ben echt stikjaloers hoor! Wat jullie nu alweer allemaal gezien hebben....prachtig. En Andre: je doet het weer geweldig! Wat een leuke foto van jullie met z'n viertjes. Ik geniet er weer van maar dat komt ook omdat ik de hoofdrolspelers goed ken hahaha.
    Geniet jongens...doe ik ook.
    Dikke smakkerd
    Mar

• 20 Juni 2012 - 19:52

Erica En Nico-Jan:

Wat een prachtige fotoos weer. Vooral die foto waar jullie met zn vieren opstaan.En dat verhaal over die rots...geweldig!

groetjes uit wormer

doeiiiii xx