Dag 4: Cheyenne - Mount Rushmore - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ed en Nel Kip - WaarBenJij.nu Dag 4: Cheyenne - Mount Rushmore - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ed en Nel Kip - WaarBenJij.nu

Dag 4: Cheyenne - Mount Rushmore

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Ed en Nel

13 Juni 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanmorgen zijn we vroeg vertrokken richting Mount Rushmore. We waren allemaal al vroeg wakker en dus zijn we op tijd aan de rit begonnen. De rit naar Mount Rushmore was ongeveer 500 kilometer. Hierover hebben we 7 uur gedaan met een aantal tussenstops. Tijdens het begin van de rit was erg weinig te beleven. Het landschap was grotendeels hetzelfde en er viel weinig te zien, vooral veel gras.

Tussen de middag zijn we even gestopt bij een parkeerplaats met rustplaatsen en picknicktafels. Nadat we hier even snel een broodje hadden gegeten zijn we weer verder gegaan. Tegen het einde van de rit, in het Wind Cave National Park, zagen we opeens een aantal bizons staan! Wat een beesten zijn dat! De bizons zijn groot maar bleven ondanks de fotograferende toeristen rustig dooreten. Gelukkig maar, want van zo’n bizon win je het niet.

Na het Wind Cave National Park zijn we langs Crazy Horse gereden. Mijn opa heeft hierover verteld. Hij is hier zo’n 30 jaar geleden geweest en toen waren ze bezig om een indiaan op een paard in de bergen te maken. Nu is het nog niet af! Het lijkt me leuk om een oude foto te vergelijken en om te zien hoeveel ze in al die tijd zijn opgeschoten. Daarna zijn we doorgereden langs Mount Rushmore. Vanwege de lange rit zijn we daarna naar de camping gegaan en hebben we lekker in het zonnetje gezeten. Morgen gaan we beide eens goed van dichtbij bekijken!

Foto's dag 3:

Foto's dag 4:

• 14 Juni 2012 - 10:16

Mam En Syl:

We zitten hier ook lekker buiten in het zonnetje, net samen met mam jullie verslag gelezen. Geweldig en wat een mooie fotos.
    Fijn dat jullie zo genieten met elkaar. Hier gaat alles prima. Groetjes en een dikke kus van ons.

• 15 Juni 2012 - 09:31

Gerda En Paul:

Hallo globetrotters.

Jullie verslag én beelden geven een duidelijke impressie van jullie reis door dat deel van dat inmense continent, Noord-Amerika.
    De beelden van die presidenten, is inderdaad wel een beetje hak werk geweest.....
    Was die ontmoeting met die ezel niet een beetje gevaarlijk, mogelijk ingevoerd vanuit Griekenland ??

We volgen jullie vanuit een nat Nederland, toch ook de groeten van Helga van Leur.

Gerda en paul.

• 15 Juni 2012 - 16:49

Josée:

Wat heerlijk is het toch weer om lekker uit me werk jullie reisverslagen te lezen! have Fun!!! xxx

• 16 Juni 2012 - 18:03

Erica En Nico-Jan:

Prachtige fotoos hoor! Echt genieten is dit.