Dag 3: Grand Lake - Cheyenne - Reisverslag uit Cheyenne, Verenigde Staten van Ed en Nel Kip - WaarBenJij.nu Dag 3: Grand Lake - Cheyenne - Reisverslag uit Cheyenne, Verenigde Staten van Ed en Nel Kip - WaarBenJij.nu

Dag 3: Grand Lake - Cheyenne

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Ed en Nel

12 Juni 2012 | Verenigde Staten, Cheyenne

Allereerst iedereen bedankt voor de leuke reacties! Leuk om te zien dat jullie ons weer volgen!

Na een ijskoude nacht hadden we vanmorgen een aangename verrassing toen we naar de douches liepen. Er liepen weer een aantal elanden op de camping rond. Grote beesten (moose) maar je kon vrij dichtbij komen. Tijdens het ontbijt hadden de beesten een rustiger plekje opgezocht en werd de temperatuur gelukkig ook een stuk aangenamer zodat we buiten konden eten.

Na het ontbijt zijn wij naar Cheyenne, Wyoming gereden. Dit rit ging door Rocky Mountain National Park heen, de Trail Ridge Road. Rocky Mountain National Park bestaat grotendeels uit bossen en bergen. Tijdens de rit zijn we flink geklommen tot bijna 4 kilometer hoogte! Dat was goed te merken wat het werd erg koud en op die hoogte was er veel wind. Het uitzicht was echter fantastisch op de top van de berg. Op een aantal stukken zag je sneeuw leggen en keek je zo het dal in. Wat wel opviel in het park is het grote aantal dode bomen. Dit blijkt te komen door torren die larven in de bomen leggen en deze eten de bomen van binnen op.

Na de rit door het park kwamen we uit in de staat Wyoming. Hier valt weinig te beleven. Grotendeels grote stukken grond met vee erop en soms een aantal mooie ranches. Eenmaal aangekomen in Cheyenne zijn we even op zoek gegaan naar een shopping mall en hebben we wat geshopt. Op de camping hebben we nog even een duik genomen in het zwembad. Morgen staat een lange rit voor de boeg van +-500 kilometer richting Mount Rushmore!

Foto's volgen nog. De verbinding op deze camping is erg slecht.

• 13 Juni 2012 - 09:26

Annemiek:

Wat geweldig zeg, om die elanden tegen te komen, lijkt me best wel spannend! Een hele goede reis verder, jullie hebben een hele mooie camper zo te zien op de foto's, prachtig.

Dikke kus X