Dag 2: Denver – Grand Lake - Reisverslag uit Grand Lake, Verenigde Staten van Ed en Nel Kip - WaarBenJij.nu Dag 2: Denver – Grand Lake - Reisverslag uit Grand Lake, Verenigde Staten van Ed en Nel Kip - WaarBenJij.nu

Dag 2: Denver – Grand Lake

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Ed en Nel

11 Juni 2012 | Verenigde Staten, Grand Lake

Vanmorgen hebben we de camper opgehaald bij Road Bear. De camper had slechts 5000 km gelopen en wij zijn pas de tweede huurder! Deze camper heeft een iets andere indeling dan de vorige keer en is een meter korter echter merk je dit niet in de leefruimte. Na de uitleg en het tekenen van de contracten zijn we vertrokken naar de supermarkt. Hier hebben we weer even lekker ingeslagen! Een aantal Amerikaanse producten welke niet in Nederland te krijgen zijn onder andere Mountain Dew (soort groene Sprite), Sobe (energy drank), honey ham (dun gesneden ham met een laagje honing mosterd) en Oreo’s. Mmm lekker!

Hierna zijn wij richting Grand Lake vertrokken. Wat meteen opvalt als we rijden is dat de camper het bergopwaarts best lastig heeft. Dit was vorige keer ook het geval. Het mooie hiervan is wel dat je soms door een grote vrachtwagen wordt ingehaald alsof je stil staat! Het lijkt me dan wel kicken om zo’n supervrachtwagen te rijden. Zoals gezegd bracht de rit ons naar Grand Lake, dit zijn 3 meren welke wat hoger zijn gelegen tussen een bosrijk gebied. We moesten tijdens onze rit flink klimmen met een aantal krappe bochten onderweg. Op een gegeven moment waren we op dezelfde hoogte als nog wat sneeuw op de bergen! Gelukkig is de camping lager gelegen en was het goed vertoeven, een graad of 24 met een heerlijk zonnetje. Een stuk beter dan in Nederland hoor ik zo. Het is hier nu ’s avonds wel flink aan het afkoelen. Wat opvalt tijdens de rit is dat er in dit gebied veel houten chalets staan. Dit gebied is in de winter een erg gewild skigebied. Het is wel een vreemd gevoel om hier nu doorheen te rijden omdat alles bijna leeg is. Het gebied is erg mooi en vooral als je het meer ziet liggen geeft dit een fantastisch uitzicht.

’s Avonds hebben we bij de Grand Lake Lodge gegeten welke een mooi uitzicht had op de meren. Morgen op naar Cheyenne, Wyoming!

Foto's:

• 12 Juni 2012 - 09:12

Mam Mo En Miek:

geweldig al die fotos en het verhaal erbij we zijn wel een beetje jaloers op jullie hoor. mam vindt het ook leuk om jullie op deze manier te volgen. liefs van ons, hier gaat alles goed het weer is hier prut. xx

• 12 Juni 2012 - 10:06

Andrea:

hey luitjes jullie vermaken je prima zo te lezen en zo te zien op de foto''s echt leuk en mooi,probeer die ouwelui ook nog ff op de foto te zetten .groetjes

• 12 Juni 2012 - 19:37

Erica En Nico-Jan:

Wauw...mooie fotoos hoor. En wat een prachtige camper.

• 12 Juni 2012 - 19:39

Sieuwerd :