Dag 7-9 - Reisverslag uit Chiloquin, Verenigde Staten van Ed en Nel Kip - WaarBenJij.nu Dag 7-9 - Reisverslag uit Chiloquin, Verenigde Staten van Ed en Nel Kip - WaarBenJij.nu

Dag 7-9

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Ed en Nel

14 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Chiloquin

Zaterdag 11 augustus 2018:

Vanochtend was mijn gezicht gelukkig weer bij getrokken. De limonade van gisteravond was zo zuur, het leek wel of je citroensap dronk. Na het ontbijt zijn we verder zuidelijk vertrokken richting Gold Beach. De dag begon regenachtig en mistig maar gelukkig klaarde het verder zuidelijk op.

Onderweg zijn we een paar keer gestopt om wat foto’s te maken en over de verschillende punten uit te kijken. Bij een punt waren er allemaal zeeleeuwen te zien, dit rook je al toen je de camper uitstapte, wat een lucht.

We waren dit keer redelijk bijtijds op de camping en hebben lekker gerelaxt. We staan dit keer op een kleine camping met zo’n 30 plaatsen. De eigenaar is doof en verstond weinig van onze vragen. Gelukkig hebben we een mooie plek en het WiFi wachtwoord :)

‘s Avonds hebben we lekker gebarbecued en de route voor morgen verder bestudeerd. Op naar Crater Lake!

Zondag 12 augustus 2018:

Vanochtend hadden we lekker uitgeslapen en na het ontbijt zijn we vertrokken richting Fort Klamath. Hier verblijven we een aantal nachten, deze camping is vlakbij Crater Lake.

De rit bracht ons langs het laatste stukje kust van Oregon. Niet veel anders dan al eerder gezien en daarna hebben we ook nog een klein stukje Californië ingereden. Onderweg hebben we een bakje koffie (of een sloot afhankelijk van de maat) gehaald bij Dutch Bros. Dit is een keten maar je ziet veel ini mini hokjes met een dikke koffieautomaat en een medewerker. Makkelijk even raam open en je bestelling wordt a la minute klaargemaakt.

Onderweg hebben we flink ingeslagen bij de Walmart omdat we de komende dagen niet dichtbij een supermarkt zitten. De rit verder was saai, het landschap is hier veel open land met koeien. Onderweg kwamen we nog wel bosbranden tegen. De lucht was donker van de rook en je kon goed ruiken dat het hier al een tijd brandt.

Tegen het einde van de middag kwamen we aan op de camping Crater Lake Resort. Een kleine camping maar alles is tip top in orde en goed geregeld. Morgen gaan we het park verkennen!

Maandag 13 augustus 2018:

Vanochtend zijn we na het ontbijt vertrokken naar Crater Lake National Park. Het was nog geen 30 minuten rijden en we waren al bij het bezoekerscentrum. Even rondgesnuffeld, stempel gescoord voor het paspoort en door, we wilden het meer zien liggen. Na een flinke klim waren we aangekomen bij de rand en zagen we het meer liggen. Een erg indrukwekkend gezicht! Prachtig donkerblauw!

Het meer is gevormd nadat een vulkaan is ingestort. Dit heeft zich zo’n 7700 jaar geleden afgespeeld. De vulkaan die er stond was zo’n anderhalve kilometer hoger! Het meer nu is het diepste meer in de Verenigde Staten en 7e diepste meer ter wereld. Met bijna 600 meter diep op het diepste punt. Het water is erg zuiver doordat het alleen wordt aangevuld door regenwater en sneeuw. Dit zorgt ook meteen voor de mooie donkerblauwe kleur.

Na deze informatieve feiten zijn we een rondje gereden langs de rand van de krater. Dit kan je ook lopend doen maar 50 kilometer lopen was ons wat teveel. Genoeg anderen die dit wel deden (en bij terugkomst rook ook! Ze stonken een uur in de wind haha!). Op diverse stukken gestopt, wat rondgelopen en wat foto’s gemaakt. Een prachtige ervaring.

Aan het einde van de middag hebben we nog een drankje gedaan op de schommelstoelen bij de Crater Lake Lodge. Het was hierbij oppassen dat we niet in slaap vielen! Heerlijk zo’n stoel! Daarna terug naar de camping waar we weer hebben gebarbecued. We nemen het ervan met dit weer!

Foto's:

• 14 Augustus 2018 - 11:38

Miek En Eric:

Wat een geweldig mooi gebied zeg, zo mooi die foto’s, en een mooie plek op de camping, prachtig hoor. Liefs van ons xx

• 14 Augustus 2018 - 13:28

De Rutjes:

Hoi Kippies. Leuk om weer te lezen, wat een verschil in landschap met NL hè? Enjoy

• 14 Augustus 2018 - 17:33

Samantha:

Wauw wat mooi daar!! Lijken wel foto's uit een reisboek! Veel plezier nog, dikke kus!