Dag 22-25 - Reisverslag uit Marblemount, Verenigde Staten van Ed en Nel Kip - WaarBenJij.nu Dag 22-25 - Reisverslag uit Marblemount, Verenigde Staten van Ed en Nel Kip - WaarBenJij.nu

Dag 22-25

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Ed en Nel

29 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Marblemount

Zondag 26 augustus 2018:

Vanochtend werden we wakker en de regen tikte zachtjes op de camper. Zoals voorspeld. Tijdens het ontbijt kwam een hertje langslopen en deze liep zelfs tussen de campers door. Mogelijk was dit ons hoogtepunt voor de dag gezien de regen. Tijdens de koffie kwam er een tweede hertje voorbij en na de koffie zijn we vertrokken naar het park.

Het North Cascades NP ligt dichtbij de camping dus we waren er snel. Bij het eerste bezoekerscentrum zijn we gestopt voor meer informatie. Dit was een mooi centum waar drie opgezette beren stonden. Erg interessant om deze eens van dichterbij te bestuderen. Het waren kleintjes maar bizar om de klauwen en tanden te zien. Je moet er niet aan denken om aangevallen te worden door een beer. Na de nodige informatie en een kleine souvenir zijn we vertrokken over de Highway 20. Deze loopt door het park heen en je rijdt langs een aantal mooie plekken met uitzicht. Het park is gelegen tussen de bergen en gletsjers en er zijn diverse meren gecreëerd door stuwdammen. Het water was hier mooi blauwgroen, het blijft prachtig om dit te zien.

Aan het begin van de middag waren we aangekomen bij Ross Lake. Hier heb ik samen met m’n vader een forse hike gedaan. In lengte niet extreem maar wel in hoogte, er was geen moment van horizontaal pad. Onderweg kwamen we bijna iedereen in hiking gear tegen, terwijl wij alleen in spijkerbroek, shirt en jasje liepen. Leuk om die mensen dan te zien kijken en denken “waar denken die amateurs wel dat ze aan zijn begonnen”. Eenmaal aangekomen op het eindpunt (voor ons want je kon nog verder) stonden we midden op de dam. Een mooi uitzicht hadden we en we keken de enorme diepte in naar beneden. De terugweg ging prima, we merken dat we minder hoog zitten maar alsnog een stevige klim. Onderweg kwamen we ook nog park rangers tegen op paarden die een tocht van 4 dagen erop hadden zitten. Ze hadden een aantal ezels bij zich om alle spullen te sjouwen, die scheten de hele parkeerplaats gelijk even onder.

Na de lunch in de camper zijn we weer vertrokken richting de camping. Gedurende onze wandeling was het droog maar het begon weer te regenen. Eenmaal op de camping even lekker gedoucht en ontspannen.

Maandag 27 augustus 2018:

Vandaag zijn we richting Seattle gereden. De weg naar de snelweg voerde ons door de bossen en vanaf de snelweg is het opletten geblazen vanwege de drukte. We hebben niet veel bijzonders beleefd op deze dag. Vlak voor de stad hadden we nog even getankt en daar was ook een koffietentje “bikini baritas”. Hier kreeg ik zelfs spontaan trek in koffie! En ik drink geen koffie! Je werd geserveerd door een dame in bikini. Toch de verleiding kunnen weerstaan en we gingen weer verder.

Vlak voor Seattle zijn we nog een outlet center in geweest. Hier hebben we zo’n beetje alles wat los en vast zat gekocht (gelukkig deden alle andere bezoekers dat ook) en met afgeladen camper weer vertrokken. Nu maar hopen dat alles in de koffer past, en anders met drie broeken en shirts over elkaar in het vliegtuig. Hebben we het in ieder geval niet koud.

Op de camping valt weinig te beleven, een grote camping maar aan een drukke weg en langs een bedrijventerrein. Je merkt dat 50% van de mensen hier de camper binnenkort gaat inleveren. We hebben nog een rondje inde buurt gelopen maar er valt niets te beleven (behalve goede koffie ;) ).

‘s Avonds hebben we voor de laatste keer gebarbecued. Alle kolen zijn nu op en de barbecue van 8 dollar heeft het prima doorstaan. Morgen bakken we de restjes in de pan.

Dinsdag 28 augustus 2018:

Vanochtend hebben we rustig ontbeten en voor de laatste keer een was gedraaid. Daarna zijn we vertrokken richting downtown Seattle. Het was een uitdaging om daar te komen, aangezien we alleen via Google Maps de suggestie en route hadden. Op de diverse busstops staat hier geen schema of route dus het is erg zoeken. Mensen in de buurt gevraagd maar die keken je ook glazig aan. Bij de fastfoodketen nog wat WiFi gescoord om de laatste check te doen en in de bus gestapt. We zaten gelukkig in een keer goed en waren met een uurtje in het centrum.

In het centrum hebben we wat rondgelopen. Eerst langs de kade en later langs door Pike Public Market. Hier waren we de eerste dag ook maar nu was er leven. Het was een drukte van jewelste en de vissen vlogen door de lucht. Leuk om te zien hoe iedereen dit spektakel wilde zien.

Daarna zijn we verder nog wat door het centrum gelopen en hebben we nog wat gewinkeld. Het was mooi geweest en daarna zijn we weer vertrokken richting de camping. Daar hebben we de laatste dingen opgegeten. Morgen gaan de we de Rutjes weer zien en samen naar de Boeing fabriek. Zin in!

Foto's:

• 29 Augustus 2018 - 17:48

Miek En Eric:

Wat leuk dat hertje zo vlakbij, dat is toch wel heel bijzonder! Mooie foto’s weer bij het verhaal, die beren zijn echt mooi om van dichtbij te zien. Veel plezier nog samen met de Rutjes en goede terugreis toegewenst. Xx

• 29 Augustus 2018 - 18:40

Mar:

Lieve allemaal
    Wat een prachtige reis is dit weer! Wens jullie t laatste stukkie nog veel plezier en een goede terugreis!
    Dikke kus
    Mar xxxx