Dag 14 Whistler - Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van Ed en Nel Kip - WaarBenJij.nu Dag 14 Whistler - Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van Ed en Nel Kip - WaarBenJij.nu

Dag 14 Whistler - Tofino

Blijf op de hoogte en volg Ed en Nel

21 Juni 2014 | Canada, Tofino

Het was vanmorgen vroeg op n.l. 07.00 uur, dit zijn we niet meer gewend. Alles geborsteld en gewassen, de riool van de camper geleegd en alle leidingen zijn weer leeg.
Om even over half acht reden we richting Horshoe Bay waar de ferry naar Vancouver Island gaat. We weten niet of er plek is, maar we werden geadviseerd om zeker een uur vroeger aanwezig te zijn. Om 09.30 uur waren we ter plekke en ja hoor er was plek en we waren een van de eerste campers. Langs alle personenauto’s naar voren en achter enkele vrachtauto’s stonden we vrij vooraan. Om 10.30 uur konden we met de camper aan boord en we stonden inderdaad vrij vooraan. Om 10.50 uur vertrokken we. 1 uur en 40 minuten duurde de overtocht en het uitzicht was prachtig. Om 12.30 uur kwamen we aan in Nanaimo en als derde gingen we van boord. Meteen gas geven en meteen de route opgepikt. Net buiten de stad boodschappen gedaan, want de plek waar wij naar toe gaan heeft niet veel van dat. Ook meteen maar even bij een wok noedels gegeten en met een volle pens op weg.
Na circa 100 km gingen we de wildernis in en een 1000 bochtentocht gereden. Haarspeldbochten, hoogteverschillen, je kan het zo gek niet bedenken maar wij hebben het meegemaakt. Een prachtige tocht en om circa 16.30 uur kwamen we aan op de camping Crystal Cove te Tofino. Helemaal super de luxe zeg en meteen aan de Grote Oceaan. Het zonnetje schijnt lekker en nog geprobeerd om de zonsondergang te fotograferen, maar wat bewolking stond dat in de weg.
Morgen gaan we Tofino verkennen en info inwinnen betreffende een whale watch tocht.
Het weer schijnt goed te worden, dus hopen dat we terecht kunnen.

• 21 Juni 2014 - 07:12

André:

Ziet er goed uit! Hopelijk kunnen jullie terecht bij whale watching, dat lijkt me echt te gek!

• 21 Juni 2014 - 15:50

Miek En Eric:

Wat een prachtige foto's en een mooie verhaal erbij. Super om te lezen!
    Genieten jullie maar lekker!
    Liefs Miek en Eric