Dag 11 Clearwater - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Ed en Nel Kip - WaarBenJij.nu Dag 11 Clearwater - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Ed en Nel Kip - WaarBenJij.nu

Dag 11 Clearwater

Blijf op de hoogte en volg Ed en Nel

18 Juni 2014 | Canada, Kamloops

Dag 11 Clearwater.

Het was laat vanmorgen voor begrippen van Nel n.l. 08.30 uur wakker geworden. Na de ochtenkuizing en het ontbijt gingen we rond 10.00 uur op pad. Het zou vandaag warm worden ca. 24 ⁰C dus in de korte broek. Op naar het info centrum van Wells Gray Park en hier even de info vergaard voor de watervallen in het park. De grootste watervallen zijn de Upper Falls die hoger zijn dan de Niagara watervallen, dus dat moet wat beloven.
Na circa een uurtje rijden kwamen we bij de Upper Falls aan, camper geparkeerd en lopend naar het viewpoint. Jawel hoor we hoorde het al van verre, wat een geweld al dat water. Het was een grote waas van water en een prachtig gezicht hoe alles naar beneden stortte. Na al dit moois te hebben gezien gingen we verder naar Clearwater Lake over een onverharde weg. Als ik zeg dat het half zo slecht was als de weg naar Body Town, dan weten de jongens wel wat ik bedoel. Af en toe gaten in de weg en alle servies lag dwars door de camper heen. Na 20 km kwamen we bij het meer en hier hebben we even een bakkie gedaan. De muts achter de balie zei dat ze hele goede koffie hadden, maar ik weet niet wat voor bocht ze altijd hebben gezopen het was gewoon een matig bakkie. Ze hadden ook wifi dus Neeltje even whats appen met iedereen en toen weer terug. De rivieren hier hebben een groot raftgehalte, maar dat mag ik niet doen. Toch maar even wachten totdat we weer met de boys gaan.
Bij de Lower Falls ook weer een spektakel en een geweldig gezicht. Ondertussen was het al rond de klok van 16.00 uur, dus even langs de supermarkt voor vlees. We gaan n.l. barbecueën vanavond.
Op de camping nog even in de zon gezeten aan het meer (in de blote bast) en even voordrinken.
De barbecue aangestoken en alles voorbereid om het vlees op het vuur te gooien. Naast ons staan een paar arrogante pleuris moffen die een broodje met sla vreten en water zuipen. Nou we klinken er nog een paar luidruchtig weg hoor. Temperatuurtje is geweldig, maar de pitbull muggen steken overal dwars doorheen. Om ca 21.30 uur gaan we naar binnen om het verhaal te schrijven en de foto’s te bekijken. Straks even naar voren om het spul op internet te zetten en dan nog even een afzakkertje. Morgen op naar Whistler. Goedemorgen en wel te rusten.

• 19 Juni 2014 - 10:37

Niels:

Mooie verhalen allemaal weer, ik wordt er strontjaloers van als k eerlijk moet zijn.
    En ik maar zwoegen hier...
    Die weg kan k me een goed beeld bij indenken hoe dat er aan toe gegaan moet zijn:P
    Enne dat raften moeten we zeker even doen pa, dus zodra jullie terug zijn gelijk maar even kijken wanneer we met ze alle die kant op kunnen?
    Geniet er van toppers, Groetjes x