Dag 10 Jasper - Clearwater - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Ed en Nel Kip - WaarBenJij.nu Dag 10 Jasper - Clearwater - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Ed en Nel Kip - WaarBenJij.nu

Dag 10 Jasper - Clearwater

Blijf op de hoogte en volg Ed en Nel

17 Juni 2014 | Canada, Kamloops

Vanmorgen werden we om 08.30 uur wakker en alles grijs en regenachtig. We blijven dus niet in Jasper maar gaan door naar Clearwater. Onderweg zagen we een hert met een groot gewei op zijn kop. Even een foto geschoten en door. Een kilometer of 10 verder zagen we een Moose (rendier) en fotootje gemaakt. Regelmatig enkele buien, maar verderop wordt het lichter. Onderweg kwamen we een bord tegen met River Safari en een grote beer erop. Omdat we toch weinig beren hadden gezien zijn we even gaan kijken wat er te doen was. Info opgevraagd en bij mensen die terugkwamen en ja hoor beren gezien. Besproken en 15 minuten later onderweg. Het miezerde licht dus we kregen jassen en poncho’s voordat we de boot opgingen. Jarred onze gids zei dat we stil moesten zijn als we een beer tegenkwamen, want de beren schrikken gauw. Nog geen 10 minuten onderweg en ja hoor een beer gespot. Het was een beer van circa 2.5 jaar oud en deze liep langs de kant in de struiken en kwam af en toe tevoorschijn. We zijn ±15 minuten met hem meegedreven, geweldig om te zien hoe behendig deze beesten zijn. Het is heel steil langs de kant en zo makkelijk en snel hoe de beer zich verplaatst. De beer uit zicht en verder naar een waterval die uit de berg komt en naar het meer loopt. Hier gingen we even uit de boot naar de waterval. Even op de foto (geen potje met een platte kop met haar en de poncho aan) en toen weer naar de boot. Nog even plankgas op het meer en Jarred ging recht op een boom af en vlak voor de boom met een scherpe bocht er omheen. Super, het was helemaal geweldig. Bij terugkomst Jarred bedankt en alle rommel in een kist gegooid, zodat de volgende groep dit weer droog aan kan.
Verder tot de camping geen spannende dingen beleefd en bij de camping staan we direct aan het meer, een prachtige plek.
Voor morgen gaan we in het Park Wells Gray nog een hele hoge waterval bekijken en dan zien we wel hoe het weer is. Bij goed weer blijven we nog een dag.

• 17 Juni 2014 - 08:16

Eric En Miek:

Geweldig luitjes om weer alle verhalen te lezen! Wat beleven jullie veel zeg!
    Echt genieten hoor.
    Groetjes xx Miek en Eric

• 17 Juni 2014 - 08:56

André:

Inderdaad geweldig om jullie verhalen te lezen! Leuk dat jullie iedere dag een verhaaltje hebben geschreven ondanks dat er geen internet is. Foto's zien er fantastisch uit: gletsjers, meren, beren!
    Geniet ervan!

• 17 Juni 2014 - 16:17

Sieuwerd:

ed en nel , wat gaaf die verhalen en die fotos heel herkenbaar allemaal. en die boot waar jullie met mee zijn gegaan dat is volgens mij ook de boot waar wij opzaten,met allemaal bankjes achter elkaar . nou geniet er nog van en we spreken elkaar snel groetjes sieuwerd en josee

• 19 Juni 2014 - 17:23

Wally Van Dijk:

ik volg jullie elke dag.spannend wat jullie allemal beleven.groetjes ook van bert.