Dag 3 Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Ed en Nel Kip - WaarBenJij.nu Dag 3 Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Ed en Nel Kip - WaarBenJij.nu

Dag 3 Vancouver

Blijf op de hoogte en volg Ed en Nel

09 Juni 2014 | Canada, Vancouver

Vanochtend deden we de gordijnen open en daar was een strak blauwe lucht.
Prima begin van de dag, dus weer even ontbeten (wederom een hele kluif om naar binnen te werken) en weer op pad. Eerst even gebeld met de camperverhuurder om te vragen hoe laat we morgen terecht kunnen. Nou het wordt vroeg op, want we worden om 08.30 uur opgehaald en om 09.00 uur staat de camper voor ons klaar.
Vandaag gaan we met de hop on - hop off bus op pad en we zijn begonnen op Robson Street, de winkelstraat van Vancouver. Niet echt om warm van te worden volgens Nel, dus door naar de volgende stop Granville Island.
We gingen met de ferry naar Granville Island waar we de overdekte markt hebben bezocht. Een soort van Zwarte Markt maar dan beter. Zoveel speciale eettentjes van allerlei culturen, je kan het zo gek niet bedenken.
Volgende stop Chinatown en dit was wel echt even speciaal. Hier hebben we bij het Chinese culturele centrum de bijbehorende tuin bezocht. Heel leuk en nog even door een bamboewoud gelopen. Ook de Terra Cotta krijgers gezien, een klein opzetje van het grote museum in China.
Na Chinatown door naar een wijnlokaal waar we even diverse wijnen hebben geproefd. Ieder hebben we 6 verschillende wijnen geproefd en Nel vond alles even lekker, maar ik moet zeggen het beviel mij ook best.
Na de wijnproeverij naar Gastown en dit is echt een heel gezellige wijk in Vancouver. Even gezellig op een terrasje wat gedronken en door naar het eindpunt.
Vanavond hebben we weer gegeten in onze stamkroeg en hebben we alvast alles klaargezet voor morgen, zodat we meteen na het ontbijt op weg kunnen. Vroeg naar bed want morgen gaat de wekker om 06.00 uur.

• 10 Juni 2014 - 06:32

André :

Dat is vroeg op! Nu maar hopen dat je geen kater hebt van al die wijn! :-p

• 10 Juni 2014 - 07:51

Niels:

Jullie vermaken je zo te zien alweer prima daar! En ik maar zwoegen hier dus ben stiekem wel een beetje jaloers. Enne zo een ontbijt, lijkt als ik het zo hoor wel op het ontbijt wat ik altijd kreeg dat ik nog thuis woonde;) groetjess

• 10 Juni 2014 - 17:30

Eric En Annemiek:

Leuk hoor die foto's!! Zo te zien genieten jullie volop!!
    Groetjes van ons xx