Dag 20 Victoria - Surrey - Reisverslag uit Surrey, Canada van Ed en Nel Kip - WaarBenJij.nu Dag 20 Victoria - Surrey - Reisverslag uit Surrey, Canada van Ed en Nel Kip - WaarBenJij.nu

Dag 20 Victoria - Surrey

Blijf op de hoogte en volg Ed en Nel

26 Juni 2014 | Canada, Surrey

Op deze dag gaan we weer naar het vasteland van Canada. We hebben rustig aan gedaan, want het is maar een half uurtje rijden naar de veerboot. Je kan wel merken dat er veel mensen aan het eind van hun vakantie zijn. De meesten gaan allemaal naar de veerboot en zoeken een camping vlak bij Vancouver om de camper in te leveren. Eerder spraken wij een stel dat de camper voor 10.00 uur moest inleveren. Nou dan moet je vroeg op pad om alles te regelen. Wij hebben daar geen last van.
We moeten weer door de stad Victoria heen om naar Swartz Bay te rijden en de veerboot naar Tsawwassen te nemen. Onderweg zagen we al borden dat de boot van 10.00 uur voor 55% vol zat, maar daar waren we net te laat voor. We hebben de boot van 11.00 uur genomen. Even bij de Starbucks langs voor een bak koffie en toen de boot op. De boottocht op zich is prachtig, want je gaat tussen allerlei eilanden door en je ziet genoeg. Het laatste half uur is minder, want dan zit je op open water. Gelukkig is het mooi weer en we zitten lekker in het zonnetje.
Na de boottocht op weg naar Surrey en de laatste camping “Peace Arch RV Park” uitgezocht. De laatste boodschappen gedaan en nu maar alles opmaken. Het was vandaag een dag van veel eten en drinken. Een broodje ham-kaas was meer ham-kaas dan brood, maar ja het moet op.
S ’avonds voor de laatste keer gebbq’ed en de bbq in de kliko gegooid. De stoelen hebben we weggegeven aan de overburen. De drankvoorraad nog even opgemaakt en slapen.
Aangezien wij de camper morgen laat kunnen inleveren, gaan we rond 11.00 uur richting Vancouver om de camper af te vullen met benzine en propaangas. We zullen dan circa 13.00 uur klaar zijn met de controle op schades en dergelijke en dan worden we naar het vliegveld gebracht.
Terugkijkend op deze vakantie kunnen we zeggen dat het overweldigend was. Alle wilde dieren, de geweldige ruige natuur, Vancouver Island met de walvissen en orka’s, alles was helemaal super.
We gaan alvast plannen voor een volgend bezoek.

• 27 Juni 2014 - 06:53

André:

Het was geweldig om jullie zo te kunnen volgen! Erg mooie ervaringen hebben jullie gedeeld! Drie weken zijn voorbij gevlogen. Alvast een goede vlucht en ik hoor morgen van jullie!

• 27 Juni 2014 - 07:30

Frank En Sylvia:

Aan de verhalen te lezen hebben jullie het inderdaad goed naar het zin gehad. Mooi!
    Voor straks een goede terugreis en we zien jullie van het weekend weer in Nederland!

• 27 Juni 2014 - 08:57

Miek En Eric:

Inderdaad geweldig leuk om jullie te volgen, het was iedere keer weer heel verrassend wat jullie meemaken!
    Een goede terugreis en tot gauw!
    Liefs Xx