Dag 16 Tofino - Parksville - Reisverslag uit Parksville, Canada van Ed en Nel Kip - WaarBenJij.nu Dag 16 Tofino - Parksville - Reisverslag uit Parksville, Canada van Ed en Nel Kip - WaarBenJij.nu

Dag 16 Tofino - Parksville

Blijf op de hoogte en volg Ed en Nel

22 Juni 2014 | Canada, Parksville

Weer lekker uitgeslapen en om circa 11.00 uur vertrokken van de camping naar Ucluelet. Onderweg bij allerlei sight seeing points gestopt om de verschillende aspecten van de stranden aan de Pacific te kunnen zien. Het ene strand is vlak en het andere strand heeft rotsvorming. Wat wel opvalt is dat er een enorme berg oud hout en dode bomen op het strand aanwezig is.
In Ucluelet aangekomen naar het uiterste puntje gereden waar een vuurtorentje stond. Voor hun heel bijzonder, voor ons helemaal niets voorstellend. Wat pictures geschoten en door naar Port Alberni. Hier waren natives (Indianen) bezig in de baai vissen (zalm) aan het vangen. Met 2 boten werd een net uitgevaren en in een cirkel bij elkaar geknoopt en toen ging 1 boot binnen het net rondjes varen om de vis in het net te drijven. Daarna werd het net binnengehaald en de vis in de boot getrokken. Heel apart.
Na dit alles rustig aanschouwd te hebben gingen we door naar de andere kant van het eiland en kwamen we uit in Parksville. Op de camping hier hebben we een bijzondere gast n.l. een Bald Eagle die boven in een boom zit. Zo zie je nooit zo een vogel en nu meerdere per dag.
Na het eten even bijgepraat met de buren, de familie Levesque, en nog een eigen gebottelde wijn van hun gekregen. Zij hadden hun huis verkocht en vertoeven nu tijdelijk in hun camper totdat zij een huurwoning kunnen betrekken. Hij was met 60 met pensioen gegaan en nu hebben zij hun huis verkocht om te gaan genieten. Helemaal super.
Morgen gaan we richting Victoria onze laatste stop.