Dag 8 Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Ed en Nel Kip - WaarBenJij.nu Dag 8 Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Ed en Nel Kip - WaarBenJij.nu

Dag 8 Banff

Blijf op de hoogte en volg Ed en Nel

17 Juni 2014 | Canada, Banff

Vandaag gaan we sightseeing in Banff en omgeving. De camera vertoont nog steeds kuren, maar ik kan wel foto’s nemen. Ondanks de slechte voorspelling is het weer prachtig en we gaan daarom beginnen met de Banff Gondola. Je gaat met de gondelkabelbaan naar de top van Mount Sulphar. Een prachtig uitzicht bovenop de top van de berg over heel Banff en omgeving. Je kan hier een route lopen naar de top via een aantal trappen. Het ene vergezicht is nog mooier dan het ander en er worden een berg foto’s geschoten.
Na de Gondola gaan we via een scienic route naar Lake Minnewanka, waar we ook nog een boottocht gaan maken. De boottocht brengt ons naar het andere eind van het meer waar er een zijtak is die richting het eind van de Rocky’s loopt. Hier krijgen we zicht op Devils Gate, dit is zo genoemd vanwege het bijgeloof van de ontdekkers. Op het meer zien we nog een adelaar, maar deze is te ver om te fotograferen. Helaas zien we geen beren op de oevers of andere wilde dieren.
Na de boottocht doen we de scienic tour van Two Jake Lake en dan richting Banff om inkopen te doen voor morgen. Na alles ingeslagen te hebben gaan we terug naar de camping en pakken we de bus weer om in Banff te gaan eten. In Banff is de plaatselijke wielerronde aan de gang, maar geen bekende namen.
We zijn weer gaan eten bij hetzelfde restaurant, want de komende dagen zijn we in de Nationale Parken en gaan we ons eigen potje klaarmaken. Bij terugkomst uit Banff zagen we een hoop mensen met camera’s in de aanslag staan vlakbij onze camper. Camera gepakt en daar stonden 2 herten rustig te grazen. Mooie pictures geschoten en hop de camper in om het verslag te schrijven.
Morgen richting Icepark Highway.