Dag 7 Revelstoke Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Ed en Nel Kip - WaarBenJij.nu Dag 7 Revelstoke Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Ed en Nel Kip - WaarBenJij.nu

Dag 7 Revelstoke Banff

Blijf op de hoogte en volg Ed en Nel

17 Juni 2014 | Canada, Banff

Vanmorgen vertrokken uit Revelstoke en gaan in het National Park nog enkele trails bezoeken.
We starten bij de Skunk Cabbage Trail. Deze route loop je op een houten boardwalk die circa een meter boven de grond staat. Je loopt tussen diverse soorten kool door en dat ruik je ook, ik moest er pardoes een scheet van laten. De route was kort en op naar de volgende highlite in Glacier. Hier hebben we de Hemlock Grove Trail gelopen en dat duurde nog geen 10 minuten. Stelde geen reet voor.
Onderweg zagen we 2 keer een zwarte beer, maar konden er geen foto’s van maken. Wel heel indrukwekkend en we vroegen ons af waarom deze beren zo dicht langs de weg zitten.
In Yoho National Park gestopt bij Lake Emerald en Natural Bridge, dit is een brug die is ontstaan door de erosiewerking van het water en zo is een gat ontstaan in een rots. Het water gaat er met veel geweld doorheen.
Bij het bekende Lake Louise was het blauwe water niet geheel te zien door de bewolking. De omgeving is prachtig en hier hebben we langs het meer gelopen. Na een broodje gegeten te hebben zijn we naar Banff gereden en op de camping aangekomen zagen we een parkranger met de auto rustig rijden. Even kijken en ja hoor een grizzly beer wilde de weg oversteken. We probeerden dichterbij te komen, maar de ranger zei dat we weg moesten. Toch nog even een glimp opgevangen van de grizzly en een foto gemaakt. Helaas vertoont mijn camera kuren en de foto’s zijn niet helemaal wat het moet wezen. Na deze ervaring zijn we met de bus naar Banff gegaan waar we in de hoofdstraat allerlei winkels hebben bekeken (echt iets voor Andrea hier). De buschauffeur gaf ons een tip om te eten die we hebben opgevolgd en het was helemaal super. Met de bus terug naar de camping om een nachtmutsje te pakken en de koffer in. Vlak voor het slapen zien we een hele kudde rendieren bij onze camper grazen. Het blijft een mooi gezicht zo vlak rond je camper.
Morgen verder de omgeving van Banff verkennen.